Learnscape

ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ

Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης – Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεματικής

Το ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ ιδρύθηκε το 1998 ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης με έδρα την Θεσσαλονίκη. Από το 2000 συμμετέχει ως ιδρυτικό μέλος στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης που τελεί επίσης υπό την επίβλεψη της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας.

Το 2002 το ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ αξιολογήθηκε, ανάμεσα σε όλα τα Ινστιτούτα της ΓΓΕΤ, από επιτροπές εμπειρογνωμόνων (εκτός της Ελλάδος) με βαθμό 9,65/10 και έλαβε χρηματικό βραβείο 400 Κ€. Το 2005 αξιολογήθηκε, ανάμεσα σε όλα τα Ινστιτούτα της ΓΓΕΤ, από επιτροπές εμπειρογνωμόνων (εκτός της Ελλάδος) με βαθμό 4,4/5 και έλαβε χρηματικό βραβείο 374 Κ€.

Αποστολή του ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ είναι η ανάπτυξη της επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας στην Πληροφορική, Τηλεματική και Τηλεπικοινωνίες καθώς και η εφαρμογή, προώθηση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Συνεργάζεται με την Εθνική και Ευρωπαϊκή βιομηχανία τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, τη διεθνή ακαδημαϊκή και επιστημονική κοινότητα καθώς και αντίστοιχους ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς. Η έρευνα του Ινστιτούτου προσανατολίζεται στους τομείς:

  • Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας
  • Επεξεργασίας και Επικοινωνίας Πολυμέσων
  • Τεχνητής Όρασης και Αναγνώρισης Προτύπων
  • Διαδραστικών Υπηρεσιών και Εφαρμογών Διαδικτύου
  • Τηλεματικών Δικτύων και Υπηρεσιών
  • Τεχνολογικά-Υποστηριζόμενης Μάθησης
  • e-Εμπορίου, e-Εργασίας και e-Κυβέρνησης
  • Βιοπληροφορικής
  • Κατανεμημένων Υπολογιστικών Συστημάτων και Τεχνολογιών Πλέγματος

Website-12

H Ερευνητική Ομάδα του ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ που ασχολείται με την Τεχνολογικά-Υποστηριζόμενη Εκπαίδευση, δημιουργήθηκε τον Ιανουάριο του 2000 και διευθύνεται από τον Δημήτριο Σάμψων Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Η Ερευνητική Ομάδα ασχολείται με τη διεξαγωγή εφαρμοσμένης τεχνολογικής έρευνας, την ανάπτυξη εφαρμογών και προϊόντων και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματαΤεχνολογικά Υποστηριζόμενης Εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά αποτελέσματα αξιοποιούνται στους παρακάτω θεματικούς τομείς:

  • Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός για Συστήματα Ηλεκτρονικής Μάθησης
  • Σχεδίαση και Ανάπτυξη Ηλεκτρονικών Μαθημάτων Συμβατών με το Διεθνές Πρότυπο SCORM
  • Εργαλεία Δημιουργίας και Διαχείρισης Εκπαιδευτικών Πυλών στον Παγκόσμιο Ιστό
  • Αξιοποίηση Τεχνολογιών Web 2.0 στην Ηλεκτρονική Μάθηση
  • Ηλεκτρονική Εκπαίδευση Υποστηριζόμενη από Ασύρματες και Κινητές Συσκευές
  • Συστήματα Ηλεκτρονικής Κατάρτισης για ‘Ατομα με Ειδικές Ανάγκες
  • Μαθησιακά Αντικείμενα και Εκπαιδευτικά Μεταδεδομένα
  • Συστήματα Διαχείρισης Ψηφιακών Δικαιωμάτων Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
  • Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης και Ικανοτήτων

Από τον Ιανουάριο του 2000, η Ερευνητική Ομάδα έχει συμμετάσχει με επιτυχία σε 36 ανταγωνιστικά έργα έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης: 16 Ευρωπαϊκά Έργα, 10 Εθνικά Έργα, 10 Έργα Παροχής Υπηρεσιών, προσελκύοντας εξωτερική χρηματοδότηση της τάξης των 5 εκατομμυρίων ευρώ. Όλα τα έργα αυτά είναι συναφή με το αντικείμενο της παρούσας πρότασης, δηλαδή, την ανάπτυξη Συστημάτων για την Τεχνολογικά-Υποστηριζόμενη Εκπαίδευση.